Cursă cu emoții pentru fanii Ferarri în Formula 1

Formula 1 s-a întors în Las Vegas, după o pauză de 41 de ani!

Pe circuitul de 6,12 km al Marelui Premiu din Las Vegas, piloții au trecut în viteză pe lângă obiective turistice precum Fântânile Bellagio și Palatul Caesars. Circuitul cuprinde 14 viraje şi trei linii drepte, cu viteze maxime estimate la peste 342 km/h, potrivit organizatorilor.

Însă weekend-ul din Las Vegas nu a început bine pentru mai mulți piloți, cel mai ghinionist fiind secundul celor de la Ferrari, Carlos Sainz.

În primul antrenament desfășurat vineri, 17 noiembrie la 6:30, ora României, pilotul Zhou Guanyu de la Alfa Romeo a trecut cu monopostul peste o gură de canalizare care nu era bine cimentată,dar din fericire masina chinezului nu a pățit nimic. Nu atât de fericit a fost Esteban Ocon, pilot Alpine, care de asemenea, a trecut peste aceeași gură de canalizare distrugându-și podeau monopostului.

Cel mai ghinionist a fost, însă, Carlos Sainz, al treilea pilot care a trecut peste gura de canalizare buclucașă, distrugând astfel, șasiul, motorul cu ardere internă, bateria și panoul electronic, podeau monopostului și locul pilotului, Sainz declarând că preț de câteva secunde nu și-a mai simțit picioarele din cauza coliziunii.

Atrenamentul a fost întrerupt după nici 10 minute pentru a se face reparații si verificări pe traseu.

După câteva ore în care s-a lucrat intensiv la rezolvarea problemelor, comisarii au dat undă verde pentru a doua sesiune de calificări. Aceasta a început la ora 12:30, cu două ore și jumătate mai târziu decât ar fi trebuit, și a avut o durată de 90 de minute, pentru a compensa pentru lipsa unui prim antrenament ca la carte.

Charles Leclerc a fost cel mai rapid în timpul antrenamentului, cu un timp de 1:35.262 în cel mai bun tur reușit. Monegascul a fost urmat de colegul de la Ferrari,Carlos Sainz (1:35.782), al cărui monopost a fost reparat în timp util de mecanici.

Ca urmare a incidentului din prima sesiune de antrenamente libere, mecanicii Ferrari au fost forțați să înlocuiască mai multe elemente de pe monopostul spaniolului, precum șasiul, motorul cu ardere internă, bateria și panoul electronic. Sainz era la limită cu modificările la motor, astfel că schimbarea forțată i-a adus o penalizare de 10 poziții pe grila de start la cursa de duminică. Ferrari a protestat, argumentând că de vină pentru această schimbare a fost starea circuitului, însă comisarii au replicat că nu pot face excepții de la aplicarea regulamentului.

Ziua de Sâmbătă a adus mari surprize pentru fanii formului 1.

Piloții McLaren, Oscar Piastri și Lando Norris au fost eliminați chiar din Q1, iar multiplul campion Lewis Hamilton de la Mercedes și Sergio Perez, pilot RedBull au fost eliminați în Q2.

Surpriza cea mai mare au făcut-o piloții de la Williams Racing, Alexander Albon care s-a calificat pe pozoția a 6-a și pentru prima dată de la debutul în Formula 1, Logan Sargeant care s-a calificat pe poziția a 7-a.

Pole-position a fost câștigat de către monegascul Charles Leclerc, Max Verstappen clasându-se pe poziția a 3-a, dupa Carlos Sainz.

Cu toate ce pilotul celor de la Ferrari a reușit calificarea pe poziția a 2-a, acesta a plecat în cursa de duminică de pe locul al 12-lea, din cauza penalizării primite vineri.

Și Lance Stroll, pilotul celor de la Aston Martin, a fost penalizat cu cinci locuri pentru depăşire sub steagul galben.

Cursa de duminică a fost, de asemenea, plină de evenimente, Charles Leclerc și Max Verstappen având o mică înfruntare chiar în prima curba a traseului, eveniment ce s-a soldat cu o penalizare de 5 secunde a pilotului de la Redbull.

Tot la începutul cursei, Fernando Alonso a pierdut controlul monopostului Aston Martin din dorința arzătoare de a-l depăși pe Logan Sargeant și a provocat o coliziune cu Sergio Perez și Valtteri Bottas de la Alfa Romeo.

În al 4-lea tur, cursa a avut parte și de un moment mai puțin plăcut, atunci când pilotul McLaren, Lando Norris a lovit a un dâmb de pe pistă, pierzând controlul monopostului și lovindu-se brutal de parapete.

Pilotul britanic a ieşit singur din monopost, după ce comunicase prin radio că este teafăr, dar apoi a fost transferat la spital ca măsură de precauţie şi pentru investigaţii. El a revenit boxele McLaren şi speră că va primi undă verde de la echipa medicală a FIA pentru a concura la Abu Dhabi.

Steagul galben apărut în urma accidentului lui Norris, a lucrat în defavoarea lui Charles Leclerc, care pe perioada acestuia nu a intrat la boxe precum piloții Redbull, cei din urmă având avantajul pneurilor noi la reluarea cursei.

În timpul cursei Lewis Hamilton de la Meredes a avut un accident minor cu pilotul MClaren, Oscar Piastri, niciunul nefiind sancționat.

Nu același lucru a putut spune George Russell de la Mercedes, care s-a ales cu o penalizare de 5 secunde în urma unei ciocniri cu Max Vertappen.

Într-un interviu după cursă, Russell și-a asumat vina în totalitate pentru incident, declarând că nu l-a vazut pe Verstappen și nici nu credea ca o să încerce o depășire în zona aceea care nu oferă posibilitatea unui overtake.

În ultimele tururi, atât pilotul de la AlphaTauri, Yuki Tsunoda, cât și pilotul Haas, Nico Hülkenberg au fost nevoiți să abandoneze cursa, din cauza unor probleme apărute la monoposturi.

În ultimii metrii ai cursei, Leclerc care era pe poziția a 3-a, a făcut o depășire senzațională terminând  pe locul doi. Max Verstappen și Sergio Perez s-au clasat pe locurile 1 și 3 în Marele Premiu din Las Vegas.

O cursă uimitoare au facut și piloții Esteban Ocon de la Alpin care a plecat de pe poziția a 16-a și a terminat pe locul 4 și pilotul Aston Martin, Lance Stroll care a plecat de pe poziția a 19-a și a terminat pe locul 5.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*