Legea privind mobilitatea urbană durabilă

Legea privind mobilitatea urbană durabilă este un înveliș frumos pentru o realitate odioasă.

Am participat la conferința de presă din data de 5 mai a Partidului Alianța pentru Uniunea Românilor, filiala Dolj, unde unul dintre subiectele abordate a fost Proiectul PL-x 47/2023, legea privind mobilitatea urbană durabilă.

Deputatul AUR, Ringo Dămureanu a atras atenția aupra acestui proiect, numindu-l „legea Orașelor de 15 minute” .

La prima vedere legea pare una destul de bună pentru îmbunătățirea aerului, venind în ajutorul reducerilor de gaze cu efecte de seră din transporturi și totodată crescând siguranța rutieră în zonele urbane, utilizând soluții verzi și digitale.

Mobilitatea urbană durabilă are la bază 12 principii printre care se numară:

Citind proiectul de lege te poți lăsa păcălit de aspectele bune pe care acesta le promite, aspecte precum:

După cum se poate vedea, această lege promite să implementeze pe străzile Municipiilor de rang 0 și 1 multe soluții bune pentru îmbunătățirea circulației rutiere, atât pentru pietoni, cât și pentru mijoacele de transport în comun.

Dar să vorbim despre aspectele neplăcute care se instaurează odată cu această lege și anume:

După cum se poate vedea, aspectele negative vizează doar autoturismele persoanle, care se urmăresc a fi redus cu forța prin aplicarea mai multor taxe.

Sub pretextul unui „viitor verde”, unde se încearcă reducerea poluării și susținerea unei vieți mai sănatoase, proiectul de lege 47/2023 este de fapt un alt mod de îngrădire a libertății și totodată un mod de a aduce noi venituri la bugetele locale.

Mai jos este atașat un videoclip ce conține o mică parte din conferinta de presă AUR în care a fost discutată PL-x 47/2023, dar și pasajul din care Deputatul Ringo Dămureanu citește.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*